2.0 بلندر مفاهيم اساسية مهمة Blender 2.8 pivot point, Snapping, edit polygon
دورة بلندر درس 2.0 نتحدث عن مفاهيم أساسية في برامج الثري دي سنستخدمها كثيرا في المشاريع القادمة
we talk about pivot point transform in Blender which has multiple options
individual origins, median point, active parent, 3d Cursor
how to change pivot point freely in blender 2.8?
( 4:29 ) select object then click options drop down then check Origins option.
how to snap pivot point in Blender 2.8?
( 5:49 ) click on snapping menu in top, which gives you options to select where to snap. then you can snap the pivot point.
how to center pivot point in Blender 2.8?
( 6:59 ) go to Object menu, then Set Origin, then Origin to center of mass (Volume)
how to edit polygons in Blender 2.8?
( 8:16 ) you select edit mode from interaction mode drop down menu
or you can press (tab) key on keyboard.
how to snap objects into edges, vertex , or faces in blender 2.8?
( 10:15 ) select the snapping element from snapping menu.
ويشمل الدرس خاصية القفز والتحكم بالنقطة المركزية للاجسام وكيفية تعديل البوليجونز والمجسمات في برنامج بلندر 2.8
https://www.paypal.me/ArreshaStudios
https://www.amazon.com/shop/-arresha
قناة المشغل
https://www.youtube.com/channe....l/UC_kOmsEmXGYb0_tUJ
تابعونا على الانستغرام
https://www.instagram.com/tawfiq.as/
تابعونا على التويتر
https://twitter.com/arreshaStudios
صفحتنا على الفيس بوك
https://www.facebook.com/ArreshaStudios/
by: Tawfiq Abu Halawah
توفيق أبو حلاوة - قناة الريشة
http://arresha.com
#arreshaBlender #الريشة #arresha
#صنايعي_اليوتيوب
#استوديوهات_الريشة
#arreshaStudios